Otwarcie własnej działalności wiąże się z ogromną pracą, jest to wyzwanie dla tych, którzy nigdy nie mieli doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy. Otworzenie własnego gabinetu kosmetycznego to marzenie wielu kobiet, które na pewno będą spełniać się w tym zawodowo. Jednak czy jest to tak prosta i przyjemna praca, na jaką wygląda? Połączenie przyjemnego z pożytecznym brzmi zachęcająco, natomiast wiąże się to z zainwestowaniem sporej ilości pieniędzy, zatrudnieniem pracowników czy też wyborem lokalu.
Jakie są koszty otwarcia gabinetu kosmetycznego?
Jest to bardzo indywidualna sprawa, ponieważ zależy od tego, jakiego rodzaju salon kosmetyczny chcemy prowadzić. Musimy więc wiedzieć i być pewni tego, w czym jesteśmy dobrzy, co nas interesuje i jakie są nasze umiejętności. Istnieje na rynku wiele salonów kosmetycznych, z czego każdy oferuje nam wiele różnych usług. Jakie usługi zdecydujemy się wprowadzić na początek do salonu kosmetycznego, zależy właśnie od tego, w czym się specjalizujemy. Na start musimy przede wszystkim mieć odpowiedni sprzęt do zabiegów, jakie będziemy oferować w salonie. Jeśli zdecydujemy się na drogi i wysokiej jakości sprzęt będzie się to równać też z wyższymi kosztami usług w gabinecie. Bardzo istotną i ważną rzeczą jest wybór lokalu, a także jego lokalizacja. Lokale w centrum dużego miasta będą droższym wyborem. Trzeba więc sobie zadać pytanie, czy chcemy wynajmować lokal, czy też zakupić-jeśli oczywiście dysponujemy sporą ilością pieniędzy na start. Wyposażenie lokalu w odpowiedni sprzęt i urządzenia jest więc jednym z większych kosztów, natomiast dodatkowym kosztem będzie też wybór kosmetyków, jakich będziemy używać w gabinecie na naszych klientach. Kosmetyki tak jak w przypadku sprzętu – im lepsza jakość, tym wyższą cenę za usługę możemy ustalić.
Zabiegi kosmetyczne – rodzaje i cena
Na rynku w branży kosmetycznej, istnieje wiele dostępnych usług, jakie świadczą salony.
– Manicure hybrydowy – jest jednym z najczęstszych wykonywanych zabiegów w salonach, klientki więc regularnie wracają na ponowne wykonanie manicure. Jego cena zależy od tego, jaką ustalimy cenę bazową za wykonanie manicure, jakich kosmetyków użyjemy tego, czy klientka już wcześniej miała wykonane paznokcie hybrydowe, czy też przychodzi do nas, aby zrobić manicure od podstaw. Ważnym aspektem jest również, czy klientka zdecyduje się na dodatkowe zdobienia na paznokciach, czy stylizacja paznokci będzie skomplikowana, to również podnosi cenę usługi. Cena waha się w granicach 60 – 150 zł.
– Pedicure leczniczy – potrzebne do tego rodzaju są specjalizacje podologiczne. Często klienci przychodzą z różnymi schorzeniami paznokci. Są to wrastające czy też pękające paznokcie. Nie jest to przyjemny zabieg zarówno dla nas, jak i dla klienta. Na wrastający paznokieć często kosmetyczka zakłada klamrę. Pedicure leczniczy to także problemy z bolącymi stopami, pękającymi piętami czy też odciskami. Cena jest zależna od typu schorzenia i wykonywanego na nim zabiegu.
Poza wykonywanymi zabiegami typowo na paznokciach istnieją zabiegi wykonywane na twarz te bardziej i mniej inwazyjne.
– Mezoterapia igłowa – należy do tych mniej inwazyjnych zabiegów, polega na dostarczeniu do skóry indywidualnie dobranych pod klienta substancji leczniczych, odżywczych. Zabieg ten może być wykonywany na twarzy, jak i skórze głowy. Jego cena jest dosyć spora, od 350 zł do nawet 700 zł.
– Mikrodermabrazja – jest tak zwanym peelingiem, ale odbywanym w sposób mechaniczny za pomocą specjalnego urządzenia. Ten rodzaj zabiegu jest zazwyczaj wykonywany na twarzy. Zapewnia delikatne złuszczenie warstwy skóry i bardzo często przygotowuje nas do kolejnego etapu zabiegu. Cena zależy przede wszystkim od rodzaju i metody mikrodermabrazji, jaki zostanie wykonany, jest to mikrodermabrazja diamentowa, korundowa, a także wodno-tlenowa.
Salon kosmetyczny – jakie są koszty prowadzenia?
Działalność związana z gabinetem kosmetycznym musi spełniać przede wszystkim wymogi sanitarne i BHP. W szczególności należy zapewnić nienaganny stan higieniczno-sanitarny pomieszczenia, stanowiska i narzędzi, które zostaną użyte podczas świadczenia usług. Więc tutaj dochodzą koszty związane z dezynfekcją stanowiska i odpowiednio bezpiecznymi narzędziami potrzebnymi do wykonania konkretnych zabiegów. Dodatkowo musimy pamiętać o kosztach kosmetyków pozwalających na wykonanie zabiegów, jakie będą oferowane w salonie. Wiadome jest to, że będą się szybko zużywać, więc warto zaopatrzyć się w ich zapasową ilość. Pieniądze, jakie przeznaczymy na produkty takie jak – lakiery do paznokci lub specjalne preparaty używane podczas zabiegów na twarz, na pewno nam się zwrócą w cenie za usługę, jaką będziemy wykonywać na kliencie. Musimy wziąć także pod uwagę stałe koszty, niezależnie od tego, czy pracujemy, czy nie. Jeśli zatrudniamy pracowników, to oczywiście, że musimy ponieść koszty, jakimi są ich wypłaty. Kolejnym sporym wydatkiem jest wynajem za lokal lub jego użytkowanie, ponieważ wiadome jest to, że musimy płacić za prąd oraz wodę zużytą w lokalu, a jest to niezbędne do jego funkcjonowania. Warto jest też zainwestować w reklamę salonu kosmetycznego, szczególnie jeśli jesteśmy świeżo otwartym salonem i nie mamy stałych klientów.